Financieel Adviseur/Coördinator Gemeente Pekela 13-10-2023

  1. Vacatures Winschoten
  2. Financieel Adviseur/Coördinator Gemeente Pekela 13-10-2023

Werken in Winschoten

 

Introductie vacature 

Financieel Adviseur/coördinator P&C

De gemeente Pekela is op zoek naar een bevlogen adviseur financiën/coördinator planning & control die het team Dienstverlening komt versterken.


Als onze adviseur ben je expert op het gebied van financiën. Jij weet de processen effectief te beheren en draagt bij aan een gezonde financiële toekomst van onze organisatie!

Wij zijn volop bezig met de toekomst. Dat brengt interessante en complexe vraagstukken met zich mee. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Pekelders zijn trots op hun gemeente en dragen vanuit betrokkenheid bij aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie '2022-2030', 'Pekela in beweging'.

Doordat de lijnen kort zijn, de besluitvorming snel gaat en er veel ruimte is voor autonomie, is er binnen onze organisatie een gemoedelijke, dynamische sfeer met collega's die voor elkaar klaarstaan. Als financieel adviseur kom je terecht in een team van vijf personen, waarbij jij als adviseur in staat bent om je collega's te vervangen en zelfstandig advies kunt uitbrengen. Kortom, iemand die zelfstandig kan werken en tegelijkertijd wendbaar en flexibel is in de samenwerking binnen het team.

Als adviseur financiën/coördinator planning & control speel je een essentiële rol in het bewaken van de financiële positie van de gemeente Pekela. Bovendien draag je bij aan de optimale inzet van financiële middelen. Je werkt nauw samen met het MT, de collega's van andere afdelingen en overige samenwerkingspartijen om financiële besluitvorming te ondersteunen en hierover te adviseren.

Wat ga je doen?

Je bent nauw betrokken bij het opstellen en coördineren van de jaarlijkse P&C documenten. Jij bent degene die de contacten onderhoudt met interne en externe partijen in jouw vakgebied. Verder draag je actief bij aan de ontwikkeling van financieel beleid en de integratie daarvan binnen gemeentelijke plannen en doelstellingen.

Daarnaast ben je op dagelijkse basis bezig met:

  • Het financieel adviseren en informeren van het college, MT en je collega's over te nemen besluiten;
  • Analyseren en interpreteren van financiële gegevens, trends en ontwikkelingen om betrouwbare prognoses op te stellen;
  • Het coördineren en begeleiden van controles in het kader van de rechtmatigheid;
  • Het meedenken en adviseren over de inrichting van de AO/IB;
  • Bewaken van budget uitvoering en tijdig signaleren van afwijkingen.

Wie ben jij?

Jij bent iemand met een kritische blik, een praktische instelling en je weet de verschillende afdelingen en collega's met wie je samenwerkt te bereiken en met elkaar te verbinden. Tevens voel jij je comfortabel in een ambtelijk, bestuurlijk werkveld en krijg jij energie van de dynamiek binnen een compacte organisatie.

Ook beschik je over:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO/WO-niveau in de richting van bedrijfskunde, accountancy of een andere gerelateerde opleiding;
  • Kennis van gemeentefinanciën, wet- en regelgeving (BBV) is een pré;
  • Relevante werkervaring in een adviseursrol in een politiek-bestuurlijke omgeving is een pré.

Wat bieden wij jou?

Binnen de gemeente Pekela hechten wij sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Hierdoor zijn er volop mogelijkheden om in jezelf en in je carrière te blijven investeren. Ook bieden we loopbaanadvies als je daar behoefte aan hebt. Daarnaast bieden wij jou:

  • Een hybride werkregeling;
  • Salaris in functieschaal 10 met een maximum van €5009 per maand op basis van 36 uur per week;
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je bruto salaris;
  • Een passende opleiding of cursus om je kennis eventueel bij te spijkeren.

Enthousiast geworden?

Klik dan hier en upload je motivatie en CV uiterlijk vóór 27 oktober 2023. Wil je eerst wat meer informatie over de functie van een - wellicht toekomstige - collega? Neem dan contact op met Rene Stuut, financieel strateeg, via . Voor vragen over de procedure kun je terecht bij , , via . Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelAdviseur Corporate Finance
Indicatie salaris (min – max]5009 – 5009
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)1 – 40
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieOude Pekela, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.pekela.nl/Onderwerpen/Werken_bij_gemeente_Pekela/Financieel_Adviseur_co_rdinator_P_C

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitwinschoten.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Winschoten en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.