Specialist Burgerzaken Gemeente Pekela 13-10-2023

  1. Vacatures Winschoten
  2. Specialist Burgerzaken Gemeente Pekela 13-10-2023

Werken in Winschoten

 

Introductie vacature 

Specialist Burgerzaken

De gemeente Pekela is op zoek naar een Specialist Burgerzaken voor 24-32 uur per week

De gemeente Pekela is op zoek naar een betrokken en nauwkeurige specialist burgerzaken (BRP) die het team Dienstverlening komt versterken. Als onze specialist ben jij expert op het gebied van BRP. Jij zet je dagelijks in om de basisregistratie op orde te houden en onze inwoners te helpen met hun persoonlijke zaken.

Wij zijn als organisatie en gemeente volop bezig met de toekomst. Dat brengt interessante en complexe vraagstukken met zich mee. Pekela is een karakteristieke Groningse gemeente met een boeiende en soms roerige geschiedenis. Pekelders zijn trots op hun gemeente en dragen vanuit betrokkenheid bij aan de gemeenschap. Dat is ook zichtbaar in de toekomstvisie '2022-2030', 'Pekela in beweging'.

Doordat de lijnen kort zijn, de besluitvorming snel gaat en er veel ruimte is voor autonomie, is er binnen onze organisatie een gemoedelijke, dynamische sfeer met collega's die voor elkaar klaarstaan. Als specialist burgerzaken kom je terecht in een team van 5 personen, waarbij jij als specialist burgerzaken in staat bent om je collega's te vervangen, het overzicht te bewaren en vooruitgang te initiëren. Kortom; iemand die zelfstandig en secuur kan werken en tegelijkertijd flexibel is in de samenwerking binnen het team.

Wat ga je doen?

Als specialist burgerzaken BRP ben je verantwoordelijk voor het beheer en de registratie van de Basisregistratie Personen (BRP) binnen onze gemeente. Je speelt een cruciale rol in het verstrekken van accurate en tijdige informatie aan inwoners en andere belanghebbenden. Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen en zorgt ervoor dat de BRP-gegevens volledig en actueel zijn volgens de geldende wet- en regelgeving.

Daarnaast ben je op dagelijkse basis bezig met:

  • Registratie van nieuwe inwoners, verhuizingen, geboortes, overlijdens, en andere relevante mutaties in de BRP;
  • Beheren en onderhouden van persoonsgegevens in overeenstemming met de privacywetgeving (AVG);
  • Verstrekken van informatie en advies aan inwoners over zaken met betrekking tot de BRP;
  • Afhandelen van aanvragen voor identiteitsbewijzen, paspoorten, rijbewijzen en andere documenten;
  • Samenwerken met andere afdelingen en instanties om gegevensuitwisseling te faciliteren;
  • Uitvoeren van periodieke kwaliteitssteekproeven en de jaarlijkse zelfevaluatie van de BRP;
  • Rapporteren van onregelmatigheden of discrepanties in de BRP en bijdragen aan correctieve maatregelen;
  • Sa menwerken met de applicatiebeheerder om knelpunten op te lossen en de BRP te verbeteren.

Wie ben jij?

Bij ons team Burgerzaken zijn we op zoek naar iemand die met een praktische, open blik naar dingen kijkt. Je bent bestuurlijk sensitief en floreert van nature in een team. Feedback weet jij als geen ander op tactvolle wijze te geven en vanuit je intuïtie voel je feilloos aan hoe je moet communiceren met alle lagen uit de samenleving. Jij bent degene de het overzicht heeft, je werkzaamheden met oog voor detail uitvoert en uitstekend op de hoogte is van alle wet- en regelgeving.

Ook beschik je over:

  • Hbo werk- en denkniveau;
  • Een relevante afgeronde opleiding, bijvoorbeeld de NVVB Publieksacademie, de basisopleiding Burgerzaken of Publiekszaken of de opleiding Medewerker Lokale Overheid Burgerzaken;
  • Ervaring met het werken met burgerzakensoftware;
  • Bereidheid om bijscholing en trainingen te volgen om op de hoogte te blijven van veranderingen in de wetgeving.

Wat bieden wij jou?

Binnen de gemeente Pekela hechten wij sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Hierdoor zijn er volop mogelijkheden om in jezelf en in je carrière te blijven investeren. Ook bieden we loopbaanadvies als je daar behoefte aan hebt. Werken voor de gemeente Pekela betekent een dynamische werkplek, met enthousiaste collega's. Er is veel ruimte voor samenwerking met andere afdelingen en een veelzijdige invulling van je functie.

Daarnaast bieden wij jou:

  • Een hybride werkregeling; Salaris in functieschaal 9 met een maximum van €4537 per maand op basis van 36 uur per week;
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je bruto salaris;
  • Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren.

Enthousiast geworden?

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelMedewerker Burgerzaken
Indicatie salaris (min – max]4537 – 4537
OpleidingsniveauMBO
Aantal uren (min – max)24 – 32
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieOude Pekela, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.pekela.nl/Onderwerpen/Werken_bij_gemeente_Pekela/Specialist_Burgerzaken

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitwinschoten.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Winschoten en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.