Medewerker Burgerzaken Gemeente Pekela 28-02-2024

  1. Vacatures Winschoten
  2. Medewerker Burgerzaken Gemeente Pekela 28-02-2024

Werken in Winschoten

 

Introductie vacature 

Medewerker Burgerzaken

De gemeente Pekela is voor 16 - 32 uur per week op zoek naar een betrokken en servicegerichte medewerker burgerzaken die het team Dienstverlening komt versterken.

Je bent het visitekaartje van onze gemeente. Je verzorgt voor burgers een groot aantal diensten op het gebied van Burgerlijke Stand en Basisregistratie persoonsgegevens (BRP). Jij en je collega's schakelen tussen deze verschillende werkzaamheden, dat maakt iedere dag weer anders.

Burgerzaken is een onderdeel van het team Dienstverlening, dat bestaat uit circa 37 collega's. Binnen dit team vallen verschillende afdelingen, waaronder Juridische Zaken, Communicatie, Inkoop & Contractbeheer, Informatievoorzieningen en Financiën. Sinds januari 2024 zijn we aanzienlijk gegroeid en bevinden we ons in een fase van ontwikkeling. We ondersteunen elkaar en zijn bereid om buiten onze eigen functie te treden indien nodig. Onze ambitie om vooruit te komen is sterk, maar we hechten ook veel waarde aan plezier en een gezellige sfeer binnen het team.

Wat ga je doen?

Onze afdeling Burgerzaken behandelt een breed scala aan zaken die essentieel zijn voor het functioneren van onze samenleving. Zo biedt je ondersteuning bij verkiezingsprocessen en draagt bij aan het optimaliseren van werkprocessen binnen de afdeling Burgerzaken. Ook handelen we aanvragen af en verstrekken we documenten zoals reisdocumenten, rijbewijzen, uittreksels en andere baliewerkzaamheden, zoals geboorteaangiften.

Daarnaast ga jij aan de slag met:

  • Afhandeling van zaken zoals: geboortes, huwelijken/echtscheidingen en overlijdens in de Burgerlijke Stand. Alsmede verhuizingen, 1e inschrijvingen en hervestigingen vanuit het buitenland + RNI;
  • Het verwerken of corrigeren van overige verzoeken in de basisregistratie persoonsgegevens (BRP). Hierbij hoort ook adresonderzoek of onderzoek naar het briefadres;
  • Beoordeling en verwerking van verzoeken met betrekking tot het Nederlanderschap; Uitvoeren van diverse administratieve taken zoals Gegevensverstrekking en de afwikkeling van nalatenschap.

Wie ben jij?

Jij bent iemand die evenveel waarde hecht aan dienstverlening zoals wij dat doen. Bovendien ben je bekwaam in nauwkeurig werken en kun je na een korte inwerkperiode zelfstandig aan de slag. Je hebt een sterk gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en gedijt van nature in een teamomgeving. Je beheerst de kunst van effectief communiceren met mensen uit alle lagen van de samenleving en volgt hierbij vooral je intuïtie.

Ook beschik je over:

  • Minimaal een afgeronde mbo-opleiding;
  • Enige jaren werkervaring binnen het domein burgerzaken is vereist;
  • Kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot burgerzaken;
  • Ervaring met het werken met burgerzakensoftware (Key2Burgerzaken/Centric Burgerzaken, voorheen Portaal) is een pré;
  • Bereidheid om bijscholing en trainingen te volgen om op de hoogte te blijven van veranderingen in de wet- en regelgeving.

Wat bieden wij jou?

Als gemeente zijn we volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Pekela is een typisch Groningse gemeente met een rijke en soms tumultueuze geschiedenis. De inwoners zijn trots op hun gemeenschap en dragen vanuit die betrokkenheid bij aan de lokale samenleving. Dit komt ook tot uiting in onze toekomstvisie '2022-2030', genaamd 'Pekela in beweging'.

Bij de gemeente Pekela hechten we grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om zowel in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Indien gewenst, bieden we ook loopbaanadvies aan. Werken bij de gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega's. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket.

Ook bieden wij jou:

  • Een hybride werkregeling;
  • Salaris in functieschaal 7 met een maximum van € 3784 per maand op basis van 36 uur per week;
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je bruto salaris;
  • Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren.

Enthousiast geworden?

Klik dan hier en upload je motivatie en CV uiterlijk vóór 29 maart 2024. De gesprekken zullen plaatsvinden in de tweede week van april en je ontvangt een terugkoppeling in de eerste week van april. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij , HR adviseur, via of . Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Laatst gewijzigd: 28 februari 2024

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelMedewerker Burgerzaken
Indicatie salaris (min – max]3784 – 3784
OpleidingsniveauMBO
Aantal uren (min – max)16 – 32
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieOude Pekela, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.pekela.nl/Onderwerpen/Werken_bij_gemeente_Pekela/Medewerker_Burgerzaken

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitwinschoten.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Winschoten en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.