Consulent Vroegsignalering Schuldhulpverlening Gemeente Pekela 28-02-2024

  1. Vacatures Winschoten
  2. Consulent Vroegsignalering Schuldhulpverlening Gemeente Pekela 28-02-2024

Werken in Winschoten

 

Introductie vacature 

Consulent Vroegsignalering schuldhulpverlening

De gemeente Pekela zoekt een daadkrachtige en resultaatgerichte Consulent Vroegsignalering voor 16 uur per week

ls Consulent Vroegsignalering ga je op signalen van beginnende schulden af. Je neemt zelf het initiatief om inwoners op te zoeken wanneer wij een melding van een betalingsachterstand hebben ontvangen. Dit noemen we binnen het sociale werkveld ook wel "outreachend werken". Vervolgens biedt je hen een hulpaanbod dat het beste bij de situatie past. Vervolgens biedt je hen een hulpaanbod dat het beste bij de situatie past. Je bent het gezicht van de gemeente en weet inwoners die dat nodig hebben ervan te overtuigen iets aan hun situatie te doen.

Wat ga je doen?

Als Consulent Vroegsignalering bij de gemeente Pekela werk je nauw samen met ketenpartners om inwoners met beginnende of al problematische schulden te benaderen. Aan de hand van signalen die we ontvangen, onderhoud je regelmatig telefonisch contact en bezoek je in sommige gevallen de inwoners thuis. Deze taken voer je vaak zelfstandig uit, maar soms werk je samen met interne of externe collega's.

Na het in kaart brengen van de situatie stel je een plan van aanpak op en neem je concrete acties om de financiële problemen aan te pakken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor verschillende taken, waaronder het rapporteren over de contactpogingen en het vastleggen ervan in het RIS-systeem. Je stemt regelmatig af met melders zoals woningcorporaties en energiebedrijven en zorgt voor een heldere communicatie en samenwerking. Indien nodig verstrek je ook informatie en advies over budgettering en gemeentelijke voorzieningen. Bovendien geef je voorlichting aan ketenpartners om hen te informeren over relevante aspecten van schuldhulpverlening en preventie.

Je wordt onderdeel van het Sociaal Team, bestaande uit ongeveer 40 collega's die werken binnen het brede scala van het Sociaal Domein, inclusief Openbare Orde & Veiligheid. We zijn een lerend team, dat voortdurend streeft naar verbetering en groei.

De functie van Consulent Vroegsignalering valt onder het team Werk en Inkomen, een subteam binnen het Sociaal Team. Het team Werk en Inkomen bestaat uit 5 consulenten inkomen, 3 medewerkers administratie / debiteurenbeheer en een kwaliteitsmedewerker. Het is een hecht en collegiaal team waarin we veel waarde hechten aan onderlinge ondersteuning.

Wie ben jij?

We zijn op zoek naar iemand die gedijt in een dynamische werkomgeving, waarin nauwe samenwerking met collega's en partners in het veld centraal staat. Je hebt een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen, en je weet moeiteloos aan te sluiten bij de diverse inwoners van Pekela. Je bent je bewust van je eigen referentiekaders en kunt deze loslaten indien nodig. Flexibiliteit is voor jou vanzelfsprekend en je bent goed in staat om hoofd- en bijzaken te onderscheiden. Uitdagingen ga je niet uit de weg en je bent creatief en inventief in het vinden van oplossingen. Het is belangrijk dat je stevig in je schoenen staat.

Wat breng jij mee?

  • Je beschikt over ervaring met vroegsignalering en schuldhulpverlening;
  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding;
  • Kennis van RIS-systeem is een pré;
  • Je kunt omgaan met een flexibel werkschema;
  • Je beschikt over kennis van de sociale kaart en de psychosociale aspecten van schuldenproblematiek;
  • Je beschikt over beheersing van de Groningse taal (tenminste kunnen verstaan);
  • Je hebt een rijbewijs en beschikt over eigen vervoer.

Wat bieden wij?

Als gemeente zijn we volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Pekela is een typisch Groningse gemeente met een rijke en soms tumultueuze geschiedenis. De inwoners zijn trots op hun gemeenschap en dragen vanuit die betrokkenheid bij aan de lokale samenleving. Dit komt ook tot uiting in onze toekomstvisie '2022-2030', genaamd 'Pekela in beweging'.

Bij de gemeente Pekela hechten we grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om zowel in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Werken bij de gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega's. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket.

Daarnaast bieden wij jou:

  • Een hybride werkregeling en flexibele werktijden;
  • Salaris in functieschaal 8, afhankelijk van je kennis en ervaring, met een maximum van €4244 per maand op basis van 36 uur per week;
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris;
  • Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren.

Enthousiast geworden?

Klik dan hier en upload je motivatie en CV uiterlijk vóór 11 maart 2024. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Hans de Vroome, leidinggevende team Werk en Inkomen, via . Voor vragen over de procedure kun je terecht bij , , via of .

Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.

Laatst gewijzigd: 27 februari 2024

Vacature eisen

onbekend

 

FunctietitelInkomensconsulent
Indicatie salaris (min – max]4244 – 4244
OpleidingsniveauHBO
Aantal uren (min – max)16 – 16
Contactgegevensonbekend , onbekend onbekend
Type contractVast
BrancheOverheid/Non-profit
LocatieOude Pekela, Groningen,Nederland
Soliciteer directhttps://www.pekela.nl/Onderwerpen/Werken_bij_gemeente_Pekela/Consulent_Vroegsignalering_schuldhulpverlening

Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.

Deel deze vacature

Redactie Nieuwsuitwinschoten.nl

Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Winschoten en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.