Functieomschrijving In Nederland verkrijgen duizenden mensen per jaar de Nederlandse nationaliteit. Binnen de gemeente Oldambt worden deze aanvragen in goede banen geleid op de afdeling Burgerlijke stand. Wij zoeken voor het team ter ondersteuning een ervaren medewerker die gespecialiseerd is in naturalisatie- en optieverzoeken. Je zal met jouw ervaring de drie collega’s van de Burgerlijke Stand begeleiden Daarnaast ben je sparringpartner voor de ervaren collega's en ben je een vraagbaak en coach zijn in deze dossiers. Het is een functie voor 8 uur per week en dit mag in één dag of in twee halve dagen ingevuld worden, bij voorkeur op maandag en/of woensdag. Het betreft een functie van maximaal één jaar. Je kan ons bellen als je graag meer informatie wilt over deze vacature, we helpen je graag! We zoeken een ervaren kandidaat die het leuk vindt om zijn/haar kennis over te dragen en collega’s wegwijs te maken in dit onderwerp. Goede communicatieve vaardigheden, kunnen samenwerken, stevig in je schoenen staan en een gestructureerde werkhouding zijn belangrijk om goed invulling te kunnen geven aan deze rol. Als vreemdeling kan je de Nederlandse nationaliteit krijgen. Dat kan op twee manieren: de optieprocedure en de naturalisatieprocedure. Voor de naturalisatieprocedure stelt de gemeente een advies op. Dit stuurt zij samen met het verzoek door naar de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND). De IND neemt de beslissing. De optieprocedure is de snelste manier en hierbij controleert de gemeente of de aanvrager aan alle eisen voldoet om de Nederlandse nationaliteit te krijgen. Uiteraard moet de aanvrager voldoen aan de geldende eisen en dat is waar jij al ervaring mee hebt! Werken bij en voor Oldambt betekent dat je aan de slag gaat voor een bijzondere gemeente. Een relatief kleine gemeente wat het aantal inwoners betreft (ruim 39.000) en fors waar het gaat om oppervlakte (met 296 vierkante kilometer een van de grootste gemeenten van Nederland). Wij zijn een gemeente met ambitie! Binnen de gemeente krijg je ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, creativiteit en leiderschap met een goede balans tussen ambitie, de hoeveelheid werk, veilige werkomgeving en privé. Je kan starten via Randstad en daarna maken we samen een plan of er mogelijkheden zijn om bij de gemeente te kunnen blijven. Informatie hierover geven we je graag telefonisch. We zien je sollicitatie graag tegemoet, een korte motivatie helpt ons een goede selectie te maken, dus dat stellen wij zeer op prijs Je maakt een 'mijn Randstad' account aan om te kunnen reageren op onze vacatures. Dit doe je automatisch wanneer je voor het eerst een sollicitatie afrondt bij Randstad, heel eenvoudig dus. Via je 'mijn Randstad' account beheer je gemakkelijk je gegevens en gaan je volgende sollicitaties nog sneller!
wie ben jij
wat ga je doen
waar ga je werken
onbekend
Functietitel | Medewerker Burgerzaken |
Indicatie salaris (min – max] | 27 – 27 |
Opleidingsniveau | MBO |
Aantal uren (min – max) | 8 – 8 |
Contactgegevens | mariska.bleeker@nl.randstad.com , 0597-421666 onbekend |
Type contract | Vast |
Branche | Overheid/Non-profit |
Locatie | Winschoten, Groningen,Nederland |
Soliciteer direct | https://easyapply.jobs/r/qjQa36q21veV1q1PkRoP |
Past deze vacature in jouw straatje? Solliciteren kan nu eenvoudig. Wees er snel bij en hopelijk krijg je snel een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek.
Deel deze vacature
Redactie Nieuwsuitwinschoten.nl
Wij verzamelen de nieuwste vacatures in Winschoten en omstreken. Ben jij op zoek naar werknemers en wil je jouw vacature hier plaatsen? Neem dan contact met ons op.